4jensens - Dagbog - Florida - 2012

Hjemrejsen

Vi skal flyve fra Miami kl 23.50 (DK Tid),

med Fly AF0695.

Ankomst i Paris 08.25 (DK tid)

Fra Paris er der afgang kl 10.10 mod København

med Fly AF2050.

Ankomst i Kbh 12.00

2012

Søndag den 22. april 2012.

Søndag var fridag og skulle bruges ved pool'en.

Efter morgenmaden var der afgang til pool'en og der blev vi i 2 timer inden regnen begyndte at dryppe lidt mere en godt er.

Efter en lille gåtur og lidt frokost var vejret ikke blevet meget bedre, så hvad gør man så?

Ja rigtig gættet - Helle blev fragtet til et lille indkøbscenter, hvor hun i en lille time - på egen hånd - søgte efter tøj til Sankt-Hans-bryllup'et. Og hvor mange kjoler fik hun købt?

Ja rigtigt gættet - ingen!!!!!!

Heldigvis var solen begyndt at skinne igen, så tilbage til hotellets pool igen, hvor vi tilbragte resten af eftermiddagen.

Aftensmaden blev spist på en sportsbar tæt på hotellet - og så sluttede den dag.

2012

Lørdag den 21. april 2012.

Tidligt op lørdag morgen og farvel til Hilton Garden Inn Lake Mary i udkanten af Sanford. Turens billigste hotel, men måske også det bedste (bortset fra beliggenheden).

Vi forlod hotellet kl. 0800 og satte kursen mod øst - Kennedy Space Center ved Cape Canaveral.

På parkeringspladsen ved Kennedy Space Center kørte en vagtmand rundt og holdt øje med, at bilerne blev parkeret ordentligt. Han spurgte om et eller andet og straks mente han, at vores accent lød som om vi var tyskere. Men nej, og da han hørte vi var fra Danmark, så var han pludselig næsten halvdansker - han var en gang i tidernes morgen blevet gift på rådhuset i København. Og sådan er det næsten alle steder vi støder på nogen, så synes de at Danmark er et dejligt land - gad vide om de ved hvor Danmark ligger!

Vi startede med at kigge på de første rumraketter der blev sendt ud i rummet. Og også nogle af de første bemandede rumraketter. Man tror jo det er løgn, når man ser hvilket skraldeværk de fløj rundt i - og hvor lidt plads der var til besætningen!!

Så tog vi på bustur rundt på hele anlægget, hvor vi både så affyringsramperne, samlehallen for rumfærgerne og til sidst Saturn 5-raketten, som sendte Apollo-missionerne til månen (Saturn 5 er højere end en fodboldbane er lang).

Rumfærger var der ingen af!

Discovery rumfærgen blev i tirsdags fløjet til Washington (på taget af en jumbojet) for at blive udstillet på et museum dér. Ærgerligt at denne flyvning ikke var offentliggjort så vi kunne have været der, når vi nu var på disse kanter alligevel.

Efter 5 timer i Kennedy Space Center fortsatte turen mod Fort Lauderdale, hvor et nyt Hilton-hotel ventede. Undervejs fik vi eftermiddagskaffen i endnu et outlet-center, men Helle begrænsede sig til kun 5 butikker og 2 toiletbesøg.

I Fort Lauderdale fik vi et værelse på 1. sal og med udsigt til marinaen. Lige uden for vores altan ligger store lystyachter på rad og række. Værelset er ikke det største, men hvad gør det når vi snart skal hjem og ligge i vores egen seng!!!

Fredag den 20. april

Så blev det endelig dagen, hvor vi skulle i Seaworld. Det er nok én af de ting, jeg har glædet mig rigtig meget til på vores ferie her i Florida. Tidligt op og spise morgenmad i hotellets restaurant - for engangs skyld var der både bacon, æg, ristet brød, youghurt, frugter, bagels, flere slags juice osv osv, uhmm, dejligt;-)

Afsted mod Orlando, en lille halv times kørsel og så er det Seaworld. Ihh hvor jeg glædede mig, og alle forventninger blev opfyldt, for det var en skøn dag med masser af store flotte shows, hvor vi så masser af top-dresserede delfiner, søløver, spækhuggere, papegøjer, condorer, oddere, hunde, mus, ja selv katte havde de også formået at dressere. Men hvordan man får 3 spækhuggere til at komme svømmende ved siden af hinanden og derefter på samme tid springe højt op i luften i et flot spring, det er mig rimelig ubegribeligt... Men flot-flot-flot!!!

Om aftenen kørte vi en tur til Sanford for at se den flotte sø og finde et sted at spise middag. Kort efter at vi var kørt hjemmefra, så blev himlen sort og det begyndte at regne helt vildt - så vildt at selv hr Jensen valgte at køre ind til siden og vente på at det stilnede af. Vejene blev i løbet af få minutter til kæmpestore søer, som man ikke kunne risikere at køre igennem. Det lynede og tordnede og som med alt mulig andet, så skal de amerikanere altid overgå alle andre, for de lyn var da helt ekstreme.

Nå, men vi nåede da til Sanford og fandt en våd og stille by - pånær et sted i den lille hovedgade - den tysker restaurant midt i en lille amerikansk by. Søren så den straks, og måtte bare ind og kigge der. I døren blev vi mødt af en stor tyk kok, som med det samme spurgte hvor vi da kom fra - alle tror vi er tyskere. Nå, men han var selv tysker og lavede kun tysk mad og solgte tysk øl og spillede tysk musik. Alt var tysk på denne restaurant, som var rigtig godt besøgt af amerikanere og så Søren og mig på denne fredag aften. Endelig lidt ordentlig mad - en jægerschnitsel og en sigøjneschnitsel med tilbehør og så en god øl;-) Søren var lige i sit es!

En lang men god dag;-)

Onsdag den 18. april.

Vi forlod St. Pete Beach kl. 0900 sharp og kørte mod Tampa. Undervejs begyndte lampen for "problemer med dækkene" at lyse for tredje gang på 14 dage, så nærmeste udlejningskontor blev tastet ind på gps'en. Vi afleverede vores lejebil og fik udleveret en ny - magen til. Nu har Dollar (udlejningsfirmaet) taget røven på os så i dag var det tid til revance. Vi havde betalt for en tankfuld benzin - afleverede en bil med tom tank - og fik udleveret en ny bil med fuld tank! En scoring på ca. 60 dollar (et trick Mads og jeg også brugte i 2009!)

Så startede dagens tur. Først kørte vi forbi Raymond James Stadium - hjemmebanen for Tampa Bay Buccneers. Der var helt lukket og vagter, så der var ingen adgang.

Og derfor fortsatte vi ad landevejen mod Ocala og Silver Springs, hvor vores næste hotel ligger.

Vi forlod alt hvad der lignede pelikaner og hav og strand og kørte nordøst på ind i Florida. Naturen blev meget lig derhjemme og pludselig så vi både køer og heste.

Inden vi så os om var vi i Ocala og for ikke at komme til hotellet for tidligt - ja, så ta'r man da lige en tur igennem et indkøbscenter. Helle er nu nået til paniktidspunktet - hun kigger og kigger, men har svært ved at få lagt noget i indkøbskurven og derfor ta'r vi også lige den næste butik med!!!! Og inden vi ser os om, så rejser vi hjem uden de fornødne indkøb!!!!

Nå, men til sidst kom vi dog frem til hotellet. Holiday Inn Express & Suites i Silver Springs - indgangen til Ocala Nationalpark, som vi skal igennem torsdag. Et dejligt hotel med et godt værelse og alt hvad dertil hører (endelig).

Søndag, mandag og tirsdag, 16. + 17. 0 18. april:

Vi bor jo i disse dage på Hotel Dolphin Resort, som ligger direkte på St Pete Beach og vores store værelse med hele to dobbeltsenge, køleskab og mikrobølgeovn, ligger med udsigt ud over havet. Når vi står på balkonen, så kunne vi faktisk hoppe ned og lande direkte i det fineste hvide sand - men sådan gør vi ikke - vi går gennem de laaaange hotelgange ned til pool området og den vej ned til stranden. Det er lidt underligt, for efter kort tid på sådan et hotel, så opfører man sig altså lidt underligt... Når vi skal på stranden, så tager vi badetøjet på oppe på værelset, hvorefter vi går igennem hotelgangene og ned på stranden i badetøjet. Egentlig underligt at fordi det er en bikini, så har man det fint med at gå sådan afsted offentligt, men hvis det var et sæt undertøj, så ville man vel nok føle sig en smule mærkelig sådan at rende op og ned af hotelgange i den mundering....

Nå, men de dage her på St Pete Beach er blevet brugt til afslapning på stranden, læse i vores bøger, bade i de fantastiske bølger, finde sjove muslingeskaller, kigge efter delfiner, gå laaange ture i vandkanten og bare sidde bag solbrillerne og kigge på andre mennesker og snakke om dem, for de forstår os jo ikke - der har amerikanerne det lidt sværere;-)

Mandag aften mente Søren at vi skulle en tur til et stræde, der hedder Dolphin's watch eller John's Pass. Her skulle efter sigende være masser af delfiner ved skumringstide hver eneste aften, når de svømmer fra bugten ud i havet for at overnatte. Hele dette sted var MEGET turistet og der var virkelig mange mennesker, og man skulle nærmest betale for alt. I kender jo Søren - og han betaler helst ikke for en P plads. Han kæmpede et godt stykke tid for at finde en gratis plads, men amerikanerne har mass-produceret et skilt, som er sat op allevegne. Det lyder noget i denne stil: parkering forbudt, din bil vil blive fjernet for egen regning... Nå, men til sidst overgav Søren sig og gav 5$ for en P plads! Derefter gik vi på kajen og kiggede efter delfinerne sammen med hundrevis af andre turister - ikke én eneste delfin kom forbi! Nå, men vi fik da set Hooters - en berømt bar, hvor servitricerne godt kunne have taget tøj på i en størrelse større;-))

Vi kørte også en tur til St Petersburg, men det er altså en kedelig by at besøge - de kunne godt lære noget af danske købsteder, så vi kørte hurtigt fra byen igen og hvor er det fantastisk med sådan en GPS dims, for vups, så fandt man lige et indkøbscenter, som vi lige kunne køre forbi;-)

Her sent tirsdag aften er kufferterne pakket (Søren har købt sig en ny kuffert - en LILLA Samsonite - så feeesent....). Søren har været nervøs for om jeg overfylder min kuffert, så jeg har nærmest vacumpakket den idag, så no problem, vi kan sagtens købe lidt mere;-)

Søndag den 15. april.

Lørdagen gik med transport fra Marco Island til St. Pete Beach ved Saint Petersburg, Florida. Små 300 kilometer.

Undervejs nåede Helle lige et stop i Fort Myers, hvor hun havde fundet et indkøbscenter agtigt outlet - i guder et helvede! Men efter et par timer havde hun fundet sine 4 par bukser, et ukendt antal bluser m.m. Jeg måtte nøjes med 2 skjorter og et par sandaler.

Ca. 1600 nåede vi frem til Dolphin Resort, St. Pete Beach. Vi fik et 1.-sals værelse med balkon ud til stranden. Dem i stueetagen går direkte ud på stranden - vi må hoppe ud fra vores balkon for at komme på stranden. 50 meter ude ligger den mexicanske golf og dens 26 grander varme vand.

Solnedgangen kom i kassen og så fik vi noget at spise. Helle havde købt amerikansk microbølgeovnsmad - hun fik fisk jeg fik lasagne og det var egentlig til at overleve på!

Søndag sov vi længe - nød morgenmaden på værelset - og så ud på en lang gåtur på stranden - 3 km. den ene vej og ligeså langt tilbage? = 6. km.

På tilbagevejen fik vi set delfiner! 3 stk. svømmede rundt ca. 50 meter ude i vandet. Jeg måtte ikke svømme ud til dem - Helle påstår de er farlige! Endnu sjovere er det dog at kigge på pelikanerne. En sjov kluntet fugl at se på når den flyver, men når den dykker ned efter fisk retter den kroppen ud og trækker vingerne ind - og så ligner den pludselig en jetjager.

Her ved 4-tiden er der kommet nogle svalende skyer, så nu sidder vi på balkonen og får eftermiddagskaffen og blåbærmuffins til (de smager ikke godt, men Helle påstår at blåbær er sunde). Senere skal vi ud og finde noget mad.

PS: Den største ulempe ved at bo på stranden, er alt det skide strandsand man slæber med ind på gulvtæppet i værelset, og i sengen, og i badekarret, og mellem tænderne, og i kufferterne o.s.v.

2012

Torsdag og fredag (12. og 13. april).

Slapperdage ved pool'en kun afbrudt af en kort tur på stranden torsdag og lidt shopping fredag. Helle fik købt et par kjoler (hold kæft hvor er hun længe om dét - jeg tror hun kigger (kicker***) på 200 kjoler inden hun beslutter sig for een). Jeg måtte nøjes med et par korte bukser.

Marco Island ligner noget der svømmer i penge og helt i modsat stil i forhold til Miami og Key West og det hjørne af Florida. Men det gør ikke noget, vi skal snart videre.

***: Når Helle går ind i en butik og det venlige personale henvender sig til hende, svarer hun også pænt:    "I am just kicking". Frit oversat: "pas på, jeg sparker".     Ja det er lidt pinligt for mig, men jeg undskylder bare og skynder mig videre.

Fredag eftermiddag en gåtur rundt om en golfbane = næsten 8 km. i 30 graders varme. Det gav lidt sved på panden.

Fredag ved aftenmadstid var der igen gang i de små krokodiller i vores hotelsø. De var lidt ynkelige at se på, men så dog godt ud på billederne. Pludselig kom deres mor svømmende på  tværs af søen. Helle skyndte sig ind på værelset - jeg holdt stand og fik taget nogle billeder. Den måler ca. 125 cm. (4 feet). Den lagde sig 1 meter fra vandkanten og ca. 3 meter fra mig. I en time sad vi og kiggede hinanden i øjnene, men jeg kunne ikke lokke den på land. Et par gange kom Helle ud for at se på og det endte da med, at hun også kom hen og hilste på krokodillen.

2012

Onsdag den 11. april 2012.

Onsdag morgen - Helle har sovet med tøj på, så hun var klar til at løbe, såfremt der skulle komme krokodiller eller bike'ere for tæt på (hun er jo lidt mærkelig nogen gange).

Efter morgenmaden kørte vi mod sumpene - også kendt som The Everglades.

Vi kørte ad landevej 41og ret hurtigt så vi de første alligatorer svømmende rundt i kanalen langs med landevejen. Ikke så store, men de var der!

Halvvejs inde i Everglades stødte vi på Miccosukee indianernes tilholdssted og deres zoo/udstilling/airboat-forlystelser. I zoo'en var der kun alligatorer og skildpadder i bassiner; fuglene var vilde og kom kun flyvende til for at for noget at spise. Men pyt, vi var der for at se en indianer optræde med alligatorerne.

Det gjorde han så i ca. 10 minutter, hvorefter vi andre kunne komme til. Jeg kom i kamp med en alligator på 2½ år og en længde på under 1 meter. Jeg vandt og indianeren fik sin alligator tilbage igen.

Vi krydsede landevejen og bestilte plads på en airboat. En fladbundet pram med en gammel bilmoter, som trækker en propel, der giver prammen fremdrift. Et forfærdeligt støjende miljøsvin. Turen varede 30 minutter med et ophold på 10 minutter i en gammel indianerlejr ude i sumpen. Ved lejren ventede en ældre alligatorhun på os og hun fik lidt foder mod at vise os sine tænder!. En sjov tur (lidt rutschebaneagtigt), men Helle havde tinitus resten af dagen.

Vi fortsatte mod vest og enkelte steder på landevejen mødte vi krydsende skildpadder (skjolddiameter på ca. 40 cm.) og dem valgte vi at køre udenom.

Vel ankommet til Marco Island Lakeside Inn kl. 1430.

Vi blev indlogeret i et værelse på 50 kvdm. til Helle's fulde tilfredshed. Pool'en lige uden for døren og en lille sø lidt til venstre for vores værelse. Et meget godkendt sted.............indtil Helle fik fortalt, at der er en krokodille i søen. Krokodillen har vi set en del gange, når den ligger 2 meter ude i søen og kigger på os (kun øjnene er over vandet) og formentlig er utilfreds med, at vi har okkuperet dens varme strandsand. Krokodillen er ganske lille, så selv Helle er ikke skrækslagen længere - hun har bare et baseballbat liggende ved siden af strandstolen.

Aftensmaden var ikke planlagt, men Helle fandt et lille indkøbscenter som vi måtte se og dér var også en lille italienerrestaurant. Vi fik begge pizza og kunne ikke spise op, så resten fik vi med hjem til frokosten dagen efter.

Det morsomme hos italienerne var deres musiker. En ca. 60-årig smørtenor der med sin guitar kunne spille alle instrumenter i et orkester. Han sang sange fra gamle dage. Han havde luret os og pludselig stod han ved vores bord og ville høre hvor vi kom fra - Danmark lød svaret, hvorefter han slog over i dansk og fortalte, at han havde været gift i Vejle en gang i firserne. Han havde spillet meget musik rundt om i Jylland, men i startfirserne, spillede han i flere år på diskotek Excalon i København - så vi har sgu' nok hørt ham før!

Og sådan sluttede så den dag.

Tirsdag den 10. april

I dag forlod vi Banana Bay resort og kørte mod Key Largo. I Key Largo kørte vi ind i John Pennekamp State Park og gik ombord på en såkaldt glasbåd - en båd, hvor bunden er lavet af glas. Båden sejlede os og 50 andre ud på havet, hvor vi kunne se koral rev og en masse flotte fisk gennem glasbunden. En fantastisk oplevelse lige bortset fra at jeg måtte gå op på dækket efter kun 20 minutter pga søsyge....

Da vi kom ind til land, så var det bare om at komme afsted mod vores næste destination - Motel Gilbert's Resort, hvor vi skulle have en hyggelig eftermiddag og aften. Og der kan man så blive noget så frygtelig snyd af billeder af hoteller og moteller på internettet, for dette motel tangerede de moteller, man ser i de værste amerikanske gyserfilm. Gammelt, faldefærdigt, møgbeskidt, bikers i læderveste og bandanas, receptionisten en kæmpe Viola og receptionist assistenten en stripper, Oh my God!!!! Oveni dette så stod er allevegne advarsels-skilte "Pas på krokodiller". Skøøøøøønt, da vi skulle afsted herfra igen;-))

Pas på krokodiller - skiltet...

The best of Gilbert's Resort...

Koralrev og fisk...

Mandag den 9. april

Tidligt op og ned at spise morgenmad - selvfølgelig på terrassen ved hotellet, som ligger helt ud til stranden. Omgivet af palmer og med udsigt ud over havet, ja så kan selv en kedelig morgenmadsbuffet gå hen og blive skøn;-)

Bagefter hoppede vi i poolen og fik læst lidt i de medbragte bøger. Ved frokosttid kørte vi endnu engang til Key West. denne gang for at se Ernests hus og så Floridas sydligeste punkt. Det sidste var nok mest en oplevelse, fordi det så så skægt ud at folk stod i en 100 meter lang kø for at få lov at tage billeder af sådan en gul og sort stribet dims, som markerede det sydligste punkt - tjaa, hvad man dog ikke kan få tide til at gå med...

Inde i Key West gik vi på kaffebar og fik smagt den legendariske Key Lime Pie - bvadrr - kan ikke anbefales;-)

Ernest's hus - tjaaa, det er vist bare "must-see" kategorien. Desværre nåede vi ikke at finde Truman's sommerhus, som skulle være en mini udgave af Det Hvide Hus...

Her er et billede af dimsen der angiver Floridas sydligste punkt, og så den lange kø af folk der venter på at kunne fålov at fotografere dimsen. Amerikanere stiller sig fuldstændig kunstigt op når der skal tages fotos;-)

Dette er en puppie-butik - en såkaldt hundehvalpe butik. Dem har de mange af her i Florida!!!

Søndag den 8. april

Så går turen videre fra Miami mod Key West. En flot og meget speciel køretur ud over broerne til the Keys. Ind imellem er vejen omringet af sumpe og der er skiltet med fare for krokodiller på vejen!!! Heldigvis kom der ikke nogen, men i stedet stod der en veran ved vejen. Søren nærmest rev i rattet og kastede bilen ind i rabatten og sagde: "du blir bare herinde i bilen", hvorefter han sprang afsted med sit kamera for at forevige den der veran. Rundt om fik jeg nu øje på alle de skilte, som fortalte at man ikke må stige ud af sin bil her, hvorefter jeg prøvede at fange Sørens opmærksomhed ved at dytte og dytte, men nej, nej, Søren hopper da også lige ned ad skrænten for at få et ekstra billede af veranens familie. Nå, men Søren er her altså stadig - han kom helskindet ind i bilen;-)

Hotellet "Banana Bay Resort" er helt fantastisk. Jeg lægger lige et par billeder ind efter denne dag. Om aftenen kørte vi ind til byen Key West for at se den berømte solnedgang forenden af USA. Den var da fanastisk, men ikke mere fantatisk end en solnedgang ud over havet i Danmark.  Key West er i øvrigt et noget slidt turist sted med kaskader af turister mere eller mindre fulde i den berømte gade Duval Street, hvor Ernest Hemmingway bla. indtog baren Sloppy Joe for mange år siden. Gaden består af barer, spisesteder og souvenir butikker.

Lørdag den 7. april

Morgenmad kl 8.00 - den der tidsforskel er vist stadig ikke på plads i kroppen... Hotelmanden fortalte os om et shoppingcenter, hvor vi med sikkerhed kunne finde den GPS, så vi tog vandreskoene på og gik afsted. Fandt da også vores nye GPS og jeg fik snuset godt rundt og kiget på IPADs, Tablets osv. Det er ikke meget billigere end hjemme og så kommer snusfornuften jo op i mig og fortæller at det også er bedre at købe hjemme, hvor man kan bytte, hvis der er noget galt;-))

Derefter gik vi en laaang tur og så bl.a. Fischer Island, hvor de rige bor. Vi kunne godt nok kun se stedet på afstand. Lidt fantastisk at gå rundt mellem de her mega højhuse. Senere gik vi på stranden.

Ved aftentid gik vi til Lincoln avenue, som er en skøn gågade med masser af liv og glade dage og masser af butikker og spændende spisesteder. Midt i alt dette fløj der små papegøjer rundt - de lever oppe i de høje palmer, som står overalt...

Fredag den 6. april

Morgenmad kl 8.00 på hotellet og derefter ud på en laaang gåtur, hvor vi fik besøgt en masse butikker, bl.a. for at få købt en GPS. Det lykkedes ikke, fordi Søren mente at de alle var nogle banditter. Eftermiddagen blev nydt på stranden;-) Og senere igen butikker - herligt, men nu er det vist også nok for hr Jensen.... Men hvor kan man tage fejl, for om aftenen drog vi afsted til byens eller USA's største shoppingcenter "Aventura" for at finde en GPS, men det eneste de ikke havde, det var sådan én! Til gengæld fandt vi en drøngod italiensk restaurant, hvor jeg fik den bedste laks, uhmm;-)

March

Torsdag den 5. april:

Vækkeuret ringer kl 03.45 om natten og vi vælter ud af sengen, for det er nemlig første dag i vores ferie - og turen går, som det fremgår af vores hjemmeside, til FLORIDA.

Ditte kommer forvildet ned af trappen 4 minutter før vi skal køre mod lufthavnen, men fint nok, vi kender hende - og får næsten slet ikke stress mere over hendes rolige holdning til tidspres;-)

I lufthavnen får vi sagt farvel til Ditte, Søren lidt hurtigere end mig, der må kramme Ditte meget voldsomt op til flere gange - det er trods alt en tur helt over til et andet kontinent...

I Paris sadler vi om til en kæmpe flyvemaskine - en jumbojet hed det vist i gamle dage. Jeg blev skuffet over den - det er jo et fransk gedemarked af folk, der sidder og stritter med arme og ben pga for lidt plads, børn der skriger og render rundt, stewardesser, der styrter rundt og varter op, så folk midlertidigt kan føle sig som nogle små konger, der kan tillade sig at hundse rundt med folk bare fordi de har betalt hele 5000 for en flybillet! Derudover tasker, fly tæpper, headsæt, Ipads, bøger, blade, aviser, vandflasker - det hele presset sammen på alt for lidt plads, så dem på 1. klasse kan få 10 cm mere benplads og en hovedpude, så de føler, at de  er mere ved musikken end dem på monkey klasse...

Jeg havde fået en alopam tablet af min læge, så min fly skræk ikke skulle få overtaget - og det må jeg sige - de virker. Jeg havde en fin tur hvad det angår - ja selvom flyet rystede og bragede, så var jeg totalt cool... Fortsættelse følger...

I Miami lufthavn skulle vi først stå i kø med de andre fra vores flyver for at komme ind i USA. Der stod vi nok en times tid og ventede på at skulle i forhør, afgive forklaring på hvorfor og hvad vi skal i USA og hvor længe vi skal være her og adressen på det første hotel. Derudover blev der taget fingeraftryk og taget fotos til "forbryder albummet". Næste kø startede da vi skulle have checket vores bagage - der slap vi igennem uden at de gad værdige hr og fru Jensen et blik - så blir man alligevel lidt fornærmet, så ufarlige kan vi da heller ikke se ud trods alt??? Til sidst skulle vi stå en time i kø foran bil udlejningsfirmaet, hvor vi oveni blev taget så usandsynligt ved næsen af en negerkvinde, der helt bestemt havde en PhD i at kunne sælge sand i sahara. Hun formåede at få lokket os til at opgradere vores bil til en bedre med det resultat at hele herligheden kommer til at koste os KASSEN!!!! Nå, men FEEEEED bil - så nu må vi jo nyde det! Nå men ude af lufthavnen er klokken nok ved at være 23.00 (DK tid) og forestil jer hr Jensen køre igennem Miami UDEN en gps og så på det tidspunkt... Nå, men vi fandt vores hotel efter en del omveje og kl 02.00 dansk tid satte vi os på en burgerbar på Ocean Drive for at få lidt at spise inden vi gik hjem og kastede os ned i en kuvertseng og sov og sov og sov....