Bertha - Blog
2010

Rejsen til Brasilien 1 dag

Fredag den 16 juli dag 1:
Dagen startet med godt vejr fra Hadsten.Kom til at sidde med en ældre dame i toget (hun var ældre end mig ;-) )
vi kom i en god snak og de 4 timet var var hurtig klaret.
Det var Nemt med E-tickets og så op til Security,de var så venlige, men der var et Problem jeg havde ikke taget min pc ud tilbage igen. Så var det klaret men,
jeg blev stadig ikke undersøgt af den søde dame. øv øv hun kunne godt have rørt lidt på mig. Så var jeg klar til at flyve for først gang i mit liv.
Der var 1 time til afgang og vi sad nogle stykker og ventede, tiden gik og der sket igenting. Så var der en op til skranken og snakkede med manden der oppe.han kom tilbage og sagde,
at det ikke var her vi skulle med flyveren. Tilbage igen, men det var lige omkring hjønet .Pyha. Kaptajn (Karlsen) takkede for at vi var kommet hurtig ombord, så vi kunne lette til tiden.
Vel oppe takkede han endnu engang,og sagde at vi så ville være 7 min. før fremme. det blev til 12 min. minus de 2 min. vi måtte vente på et fly der holdt forkert parkert (kvinder);-)
Så var man i Frankfurt, pyha stor lufthavn. Men fandt hurtig hvor jeg skulle hen og tog et tog der til.
Pas-kontrol, kunne ikke få mit pas op af min halspungen. Sagde at det var først gang jeg var ude at flyve, og var lidt nervøs.
den rare mand sagde at det skulle jeg ikke være, og så fik han passet.Security igen, glemt dengang min hat.men det var hurtig klaret.Glemt så bagefter min usb-nøgle på transport-båndet.
så var det Lufthansa jeg skulle rejse med og den rare kaptajn (Frans) ønske os vel ombord på tysk Det forstod jeg, men da han gik over til engelsk, knækkede filmen,
bagefter var der en dame som nok har sagt det samme,på portugisisk .det var lige før jeg forstod hendes portugisiske bedre end hans engelsk.
Rimlig mad ombord (fik kylling) Kaffen kunne også drikkes.Fik en cognac til kaffen, og der der gik helt f1 i det. kaffe vognen var sku lige ved at vælte min cognac men den overlevede.
Jeg sagde til den søde sterwardesse at det var hvis var sådan Michael Schumacher kørte, hun grinte højt og  hældt mere cognac op til mig, selv om der ikke var sket noget med den. alle kunne få 2 gange sprut men jeg tror jeg fik 4 gange cognac.
Fik sovet lidt også selvom vi var ude for en del turbulens syd for Portogal. lige inden vi skulle lande udfyldning af en masser parpir, told- og indrejse tjek.
Brasilien here i am... lang travetur men den var skú rart at få rørt sig efter næsten 12 timer.
Jeg ved ikke om alle fly skal lande klokken 5:30. Men hold da helt ferie hvor var der mange folk. Gik straks ind i en kø, jo jo den forkerte (lol) der var en rar mand der sagde at det var kun for Brasilianer og min kø var til højre.skulle til at kæmpe mig ud af køen, men en lufthavnsarbejder lukke mig ud og så ind iden regtige kø, så jeg sprang 50-60 pladser frem .det tog omkring 35min. at komme igenem paskontrolen.
så skulle jeg finde min kuffert, gik hen til transport-båndet og spurgte en dame og hun ville flytte sig lidt for der kom min kuffert. Det var fedt at den kom så hurtig.
Ja det havde været så let det hele, så der skulle jo ske noget skidt på rejsen..... skulle finde en Bus fra Sao Poulo til santos ca.70km den først halve time fandt jeg igen der kunne engelsk. Endlig fandt jeg en som kunne.
hun fortalte hvor jeg kunne købe billet, men da Jeg kom der hen til butikken, forstod hun intet.Havde skrev alt ned men nej...hmmmmmmmm hvad så!!!

Share on Facebook Back to the blog

Comments:

Fra Maria

skrevet: Tir. d. 27. jul.

Hi Berthai feel that Santos people welcomes you because you are a lovely person.Have a nice stay herekys

Fra Jan

skrevet: Fre. d. 23. jul.

Ja. Det er ment at flyve. Så nu vil du nok ikke andet i fremtiden. Comment

Fra Lene

skrevet: Tir. d. 20. jul.

Glæder mig til fortsættelsen :-) Selv sidder jeg langt ude i en skov mellem Gøteborg og Stockholm. Her er bare STILLE!!!! Fortsat god tur Bjarne Knus Lene

Fra lau

Lyder spændende rart at læse om det du oplever. Og så skriver du meget levende venter på mere nyt fra dig!

Fra Kim

skrevet: Tir. d. 20. jul.

Hæ det lyder som en spændende tur.....