Højskole i Caribien / Dansk Vestindien - Blog
Dec

Halvanden uge mere gået

Så der gået halvanden uge mere. Tiden er fløjet af sted, og det føles som om vi har kendt hinanden i helt vildt lang tid. I løbet af den halvanden uge mere der er gået, har vi været i hovedstaden Charlotte Amalie, hvor vi fik nogle timer til at se os omkring, shoppe, hygge og handle ind J Det var en rigtig hyggelig tur, hvor vi blandt andet endelig fandt en pizza Hut (Vi har ledt siden New York efter en) hvor vi spiste vores middagsmad og det var bare rigtig lækkert!tongue.gif

Torsdag var det Thanksgiving, som vi fejrede på den lokale restaurant Iggis, der er en del af vores resort.  Det var en rigtig hyggelig aften med lokal Thanksgiving mad (som smagte rigtig godt tongue.gif) Der blev også tid til at lege, spille og hygge på stranden og en smule alkohol tongue.gif  Fredag var alle ret døde og aftenen blev brugt på film. Lørdag var vi på ø-rundtur, og var på de flotteste udsigtspunkter, hvor vi kunne se ud over blandt andet Charlotte Amalie, Magens Bay. Bagefter kørte vi videre ned til Magens Bay, hvor vi skulle samle penge ind til en organisation, kaldet Kidscope, der hjælper børn der er enten er blevet mishandlet eller har brug for hjælp. Vi samlede 220 dollars ind på bare at synge (selvom ingen af os rigtigt kan synge :D ) Lørdag aften skulle vi i byen, sådan rigtigt for første gang. Da vi ankom til det der skulle være stedet i det område, tror jeg alle vi tænkte at det ikke kunne passe. Det var en rigtig fed aften/nat og de fleste kan ikke rigtig huske hvad der skete eller hvad de lavede. Søndag var store tømmermænd dag og vores værelse valgte at vælte ud af sengen og gå direkte i restauranten for at spise pomfritter mmhm…!!!  De sidste par dage har været stille og rolige med undervisning og afslapning på eftermiddagen.

Nov

Første blogindlæg siden ankomst :D

Så har jeg endelig fået tid til at lave det første blogindlæg siden jeg
kom herned :D
Vi ankom lørdag d. 12/11-2011 kl 3:00 dansk tid til New York. Det var en ret lang rejse, som allerede startede lørdag morgen kl 8:30 da jeg kørte fra Herning mod lufthavnen i København. I New York kom vi alle igennem sikkerheds tjekket og turen gik til hostellet lige ved Central park midt på Manhattan.

Søndag d. 13/11-2011
Søndag startede vi ud med at lave New York adventure race. Vi blev delt op i hold og skulle derefetr ud i storbyen på egen hånd for at løse nogle opgaver. Det var en helt fantastisk måde at se byen på og opgaverne var sjove. eksempler på de opgaver kunne være at vi skulle tage et billed af 3 gruppemedlemmer der dansede rundt om en asiater, eller et billed af to gruppemedlemmer med en hund hver på deres rygsmiley.gif Det var rigtig sjovt og grænseoverskridende, fordi man skulle spørge folk man ikke kender om man må tage et (mærkeligt) billede. Efter 4 timers adventure race rundt i new york, stod den på guidet tur med dansk-Amerikaneren Remo rundt i New york. Vi oplevede Times Square om aftenen, Soho, China town, Little Italie....... Det var en rigtig god rundtur rundt, men hold fast hvor gik vi meget!! Jeg har aldrig nogensinde gået så meget som jeg gjorde den dag!

Mandag d.14/11 - 2011
Dagen bød på fridag, som kunne bruges på Sightseeing eller hvad man nu havde lyst til. Næsten hele holdet (26 mennesker) valgte at tage til
Rockefeller center, for at komme op på toppen og se ud over New York City. Det var en helt fantastisk udsigt, som man kun kan forestille sig hvis man selv har prøvet det smiley.gif Da vi var så trætte fra dagen før og nok også jetlaget valgte et par stykker af os at finde en Café, hvor vi kunne hygge os. Derefter gik vi en tur i Central park og nød solen. Vi gik hele vejen hjem, men to af pigerne blev for trætte og ville tage en cykeltaxa. Vi tre andre gik, da der ikke var så langt igen. Pigerne på cykeltaxaen hoppede af efter ikke ret lang tid, fordi de fandt ud af at de lige havde brugt 25 dollars på at cykle 5 min. På samme tid havde vi andre nået at gå det samme stykke som de havde nået at cykle. Der følte de nok lidt at de var blevet snydt :D
Det var også denne aften at det skulle afgøres hvem der ville vinde Adventure race fra dagen før. Det blev desværre ikke mit hold (Spice Girls), men vi kom da på en FLOT 4 plads ud af 4 tongue.gif
Præmien var den største de nogensinde havde givet. Vinderholdet fik en tur i limousine i en hel time rundt i New York. Vi andre fik også tilbudet om at komme ud at køre, men for egen regning. Vi var nogle stykker, der syntes at det var man da nødt til at opleve, så turen gik ud i limousine i New Yorks gader! -  Og hold da op det var en feeed oplevelse!! :D Da vi kom hjem blev der hygget i fællesrummet med musik og alkohol :D

Tirdag d. 15/11- 2011
Det blev dagen hvor vi skulle flyve videre til Dansk Vestindien i Caribien. Efter endnu en flyvetur på 7 en halv time med stop i Miami, kom vi endelig til St. Thomas i lækker tropevarme og vi fandt vej til Bolongo Bay beach resort, som er vores hjem indtil ca. d. 8 december. Vi bor i små lejligheder med ca.4 i hver, nogle kun 2. Hotellet er VIRKELIGT lækkert. Her er privat strand, pool, gratis håndklæder, gratis vandaktiviteter såsom vandcykler, kajak, gratis snorkleudstyr. her er alt hvad man drømmer om! :D

Onsdag d. 16/11 - 2011
Dagen startede med solskin og varme. Undervisningen i Teambuilding startede kl 10 og sluttede igen kl. 13.00. Denne dag bestod undervisningen mest i praktiske informationer.
Senere blev det tid til at komme ind og handle, så vi havde noget at spise morgen, middag og aften. Vi kom til supermarkedet og fandt hurtigt ud af at madvarerne slet ikke er billige hernede. Bare et halvt kilo vindruer kostede næsten 60 kr. og det samme galt for bare 5 æbler. Vi købte kun lige de ting der var nødvendige, for først havde vi ikke noget køkken, kun en mikroovn. Vi kom af med næsten 1000 kr, 4 personer for kun 4 dages mad, som bestod af mikrobølgeovn mad, nudler, morgenmad og lidt middagsmad. Så med de priser kan jeg godt se det bliver dyrt!
Aftenen stod på hygge på stranden. Der var band og menneskerne på øen og turisterne dansede salsa. En dame ville lære os at danse, men vi sagde alle nej, nok mest fordi vi ikke turde gøre det.Det hjalp dog på det, da vores ene underviser sagde vi fik fri en time før næste dag. Det fik os alle op af stolene, men var måske også bare en undskyldning for at gøre det, for det så jo sjovt ud. Vi fik så privat undervisning i et godt stykke tid og det var rent faktisk rigtig sjovt. Det var en win win situation.

Tordag d. 17/11 - 2011
Undervisningen startede kl 9.00. Det første vi laver er noget massage agtig noget på hinanden. Vi lavede øvelser som omhandlede tillid. fx skulle vi to og to gå sammen og den ene skulle lukke øjnene og stole på at den anden kunne føre en rundt uden at komme til skade. vi øvede bla. også en sang: "stand by me" som lidt er blevet "vores sang". Det startede med en nogle fra holdet var med subwayen i New York og pludselig kom der en ind og begyndte og synge og brumme denne sang på den mest skøre måde. Derfor er den blevet "vores sang" Denne sang fik vi øvet lidt på og blev sat som vores første projekt. Timerne gik hurtigt og vi fik fri og tid til at nyde solen og stranden. Eftermiddagen bød bla på Snorkling efter sprut i havet for nogle, men andre inklusiv mig selv bare tog på snorkling tur rundt i havet. Nogle så rokker og havskildpadder, men det gjorde jeg desværre ikke.
Om aftenen stod den karooke night i baren på hotellet. Der blev fyret op for musikken og for nogle en del alkohol. Vi fik sunget "vores sang", samt en masse andre sange. -  DEt var nu en sjov aften. Jeg kom i seng ved 2 tiden, mens andre blev helt til kl halv 6.

Fredag d. 18/11 - 2011
Fredag lavede vi  nogenlunde det samme til undervisningen som dagen før. Vi fik dog besøg af en der viste sig at være sanger. Han havde hørt os synge igennem muren. Han underviste os i en time og kom med gode råd for at forbedre vores sang. efter undervisning tog vi på stranden, badede og solede os :D Aftenen bød igen på hygge på stranden ved baren.

Lørdag d. 19/11 - 2011 var det præcist en uge siden jeg tog afsted. Ugen gik hurtig, men alligevel føltes det som om vi har været afsted i flere uger. Det virker som om vi alle klinger rigtig godt sammen og har allerede fået et godt sammenhold.  smiley.gif

Søndag d.20/11 - 2011 skulle alle dem der overvejede (inkl mig selv) et dykkercertifikat have et prøvedyk i poolen på hotellet. Det var rigtig sjovt at prøve, men det var ikke helt mig. Dem der ville tage dykkercertifikat skulle ud og dykke senere og der tog 3 af os andre, der ikke ville tage det med ud for at snorkle. Det var en helt fantastisk oplevelse! Helt klart Azurblåt vand, fisk i mange forskellige farver, havskildpadder, rokker og hajer var noget af det vi så smiley.gif
DErudover er weekenden er gået med strand, hygge, afslapning, sol og badning:D
Iaften mandag skal vi spise på hotellet alle sammen. Derefter står den på vores første Højskoleaften, så lad os se hvad der kommer til at ske smiley.gif

Nov

Imorgen!!

Hjemmesiden er lavet, og nu er det allerede imorgen jeg vender snuden mod New York og sidenhen Caribien/Dansk Vestindien for de næste ca. 3 måneder!! Hold da op jeg glæder mig, men er også vildt spændt på det hele! :D Det hele er stadig vildt uvirkeligt og går nok først op for en når man er på vej.
Tasken bliver pakket, men hvor er det dog svært at pakke til 3 måneder. Må nok indse at jeg må tage nogle af tingene af igen - selvom jeg ikke har lyst.. ;P
Når jeg får de sidste ting klaret er jeg klar på at komme igang med det store eventyr!!