clausen-als - Dagbog - 2007

Jul

Den 24 December, blev der holdt jul på banevej, vi fik besøg af mormor og morfar.
Oliver og Emil vågnede tidligt, efter en masse tegnefilm i fjernsynet og lidt frokost, kom de hen til en middags søvn, da de vågnede var mormor og morfar her.
Vi spiste omkring kl 17,30. Menuen stod på and og steg og det tilbehør, der nu engang hører til. Efter oprydningen fik vi sunget et par jule sange. Og så fik vi sørme besøg af selve julemanden, og dukkede uheldigvist først op da Mikael var gået wink.gif så de fik ikke mødt hinanden.
Det blev til mange fine gaver. Bagefter stos den på ria ala mande, og 2 mandelgaver en til de voksne og en til børnene.

Resten af attenen stor det på jule hygge og jule godter. Det var så dem jul. Den 25 december, skal vi til jule frokost i Haderslev.

Den 25 December tog vi til Haderslev til julefrokost. Allan og Britta var der også. Det var rígtigt hyggeligt, selvom Oliver og Emil, godt nok syntes at ham Onkel Allan han driller meget wow.gif.

Vi tog hjem til aften, og var lige hjemme til Oliver og Emils sengetid smile.gif

2012

Den 16 December 2007

Der tog vi op for se se den lille nye fætter Junior, vi venter stadig spændt på et navn, det var noget af en køre tur, men det var turen værd, for han var godt nok sød og dejlig.

I Haderslev fik vi lige lidt Mc Donalds mad, inden vi tog hjem til Als igen, hvor Oliver og Emil lige kunne få et afsnit Pyrus inden de skulle i seng

2012

Den 14 December 2007

Den 14 December, var der jule haløj i Emils dagpleje, det var rigtigt hyggeligt med Julekone, sang, juletræ og julegodter. Så det var et par hyggelige timer.

I dag er også dagen, hvor Oliver og Emils lille nye fætter så dagens lys for første gang. Vi håber snart vi kan se den lille guldklumpblush.gif

2012

Den 13 December 2007

Idag måtte jeg blive hjemme med Emil han havde fået øjenbetændelse, så Oliver kom i børnehave, og der blev bestilt tid ved lægen. Før vi tog til lægen, var vi et smut i kvickly og kigge lidt, og på posthuset for at hente en julegave til Olivers og Emils lille nye fætter, der snart kommer til verden.

Ind til lægen og på apoteket, der var mange mennesker derinde, vi sad og ventede der i ca 45 min blink.gif

Men endeligt kunne vi komme hjem og Emil kunne komme hen og sove

2012

Den 6 December 2007

Der var jeg til noget jule haløj i Olivers børnehave, jeg hentede først Emil, for søskende kunne også komme med. Der var småkager og saft til børnene og kaffe til forældrene.wow.gif

Vi fik lavet en jule dekeration.smile.gif

Til sidst blev der danset lidt om juletræ, julemanden kom forbi med en lille gave pose til børnene, det var lige noget for Oliver og Emil.
Det var nogle hyggelige timer i lilleskov børnehave biggrin.gif

2012

Den 1 December 2007

Den 1 December, skulle vi holde Emils fødselsdag, Oliver og Emil vågnede tidligt som de plejer wow.gif. Så efter morgenmaden og lidt tegnefilm, kom de i tøjet.

mormor og morfar kom tidligt, lige inden Oliver og Emil, kom hen og sove til middag.
Så kunne jeg komme igang med at bage boller og lave lagkage.
Kl 15. kom farfar forbi, det var en rigtig hyggelig fødselsdag.

Gaver:
Sengetøj med peder plys til begge børn
tegnefilm med peder plys og haffelaffen
Små hunde til Emil
En bil til Oliver
Bluser til begge
Penge

Selvom Oliver ikke havde fødselsdag, var der også tænkt på ham smile.gif

2012

Den 10 November 2007

Idag havde Oliver besøg af Elisa, Asker og deres mor og far. Det var nogle hyggelige timer, hvor der blevet leget meget. Der var også tid til at spise en lille bolle. Så nu bliver det spændende at komme hjem til Elias en dag, og se hvor han borbiggrin.gif

2012

Den 8 november 2007

Så blev der tid til eksamen shocked.gif. Sundhedsfag var blevet udtrukket, og jeg skulle op kl 12. Så inden tog jeg et smut til Haderslev, for at få morgenkaffen ved min far.

Jeg var godt nok nervøs for eksamen, men jeg klarede det fint, et 10 tal biggrin.gif.

Efter det tog vi til Als, hvor vi fik kørt lidt haveaffald væk.

Så fik jeg hentet Oliver og Emil, de var meget begejstret for at have besøg af morfar.

På mandag, starter min 2. praktik, den vare 12 uger

2012

Den 29 September 2007

Den 29 September, skulle vi til Silkeborg, for at fejre tante Charlottes 30 åts fødselsdag. Først fik vi afleveret Oliver og Emil ved deres farmor. Så tog vi til Haderslev, for der skulle vi overnatte efter festen. Efter en bid brød, vendte vi mod Silkeborg. Festen blev holdt på en lille hyggelig resturent, og maden var rigtig god. vi startede med en lille appetit vækker. Efterfulgt af 2 små forretter og en hovedret. til sidst var der desert og kaffe. wow.gif. Festen var rigtig god, midt i det hele var der et overraskende frieri. Så næste år skal vi både til barnedåb og bryllup, ved onkel Kenneth og tante Charlotte biggrin.gif.

Vi sluttede hjemme ved Charlotte og Kenneth til natmad.

Det havde været en rigtig god aften.

.Den 14 September 2007

Skulle Oliver til ørelægen for at få undersøgt sit dræn. det gik godt det tog kun et par min.

vi var også henne og besøge en veninde (Marianne)

det var hyggeligt, vi fik frokost der, og så var vi på tøsetur i Sønderborg

2012

Den 13 September 2007

Så skete det endeligt, efter lang tids arbejde, skuffelser, blod, sved og tårer, så fik jeg endeligt mit kørekort.

jeg skulle have en køretime med Bente kl 7,30, og køreprøve lige efter, jeg var en del nervøs, men den motorsagkøndige (Orla)

Var nu meget flink til at snakke om vind og vejr. Så jeg kom igennem uden at lave de helt store fejl, jeg gik istå to gange, pga nervøsitet. men kom hurtigt vider, jeg fik endda lavet en hel perfekt 3 punkts vendning.

Så da prøven var overstået, startede han med at sige.

Tja.. med de fejl du lavede   shocked.gif  så tør jeg godt give dig dit kørekort wow.gif

Pyha det blev jeg lettet og glad, det var lige en stor byrde der blev fjernet fra min skuldrer der. Jeg var ellers ved at tro at det aldrig skulle lykkes.

2012

Den 24 - 26 August 2007

Den 24 August, havde jeg fri fra arbejde for der skulle jeg pakke, så vi kunne komme til Essen. Til bryllup ved Onkel Allan og tante Britta. Der er en køretur på ca 600 km, så vi blev enige om at Oliver og Emil skulle passes ved deres farmor. Der hygger de sig jo også.

omkring kl 13.30 gik turen til Essen, turen derned gik helt godt, indtil vi kom til selve Essen blink.gif. Der blev vi jaget i ring af gpsèn eller hvad den der rekniske tingest nu blev kaldt for, den var da meget smart, den havde bare ikke lagret i hukommelsen at der var loveparade i byen, og det meste af byen var spæret af, så der gik godt en halv time hvor vi prøvede at finde ind til hotellet, vi blev til sidst hentet af tante Britta blush.gif

vi kom da frem til hotellet, og kl 21.30 var vi klar til at få aftensmad wink.gif lækker kinesisk mad.

Dagen efter stod vi op til den lækreste morgenmads buffe, så skulle vi ind til rådhuset, det var hyggeligt derinde, der blev sagt ja og amen, og kastet med ris og roser biggrin.gif

Så skulle vi finde et sted at få lidt at spise, det var lidt af en opgave at finde det helt rigtige sted, men vi fandt da langt om længe et sted, også kunne vi klare os et par timer igen.

kl 15,30 tog vi en taxi om tilæ hvor festen, det var en god fest.. vi fik god mad w00t.gif

Buffe der bestod af:

alt slags fisk og kæmpe rejer.
oksesteg
kylling
grøntsager

Desert: noget, is med bær og et eller andet chokolade, det var rigtigt lækkert.

Til sidst osteanretning.

Der blev lavet lidt underholdende indslag hvor vi rigtigt fandt ud af hvor god Tante Britta er til dansk. cool.gif
Der blev også vist en lidt følelsladet side af min kære storebror, da der blev holdt tale på både tysk/dansk eller næsten dansk wow.gif

En rigtig god fest.

Den næste morgen, tog vi op til Allan og Britta for at se hvor de bor, og for at aflevere deres gave, for den havde jeg jo fint gjemt på hotellet i farten, men den blev afleveret, og så kunne vi finde hjem til DK igen.

Vi var hjemme omkring spisetid så der blev hentet pizza i Augustenborg, og så blev de to øjesten hentet. Det var nu dejligt at komme hjem til dem wow.gif

2012

Den 21 Juli 2007

Den 21 Juli, skulle vi til sommerland syd.

Os 4 cool.gif
Herik, Rikke deres 3 børn
Lotte og hendes 2 børn

Så vi var en stor flok der tog afsted, kl 9,30. Inden vi kunne komme afsted måtte vi lige "bryde ind" i lottes lejlighed, for at lukke hendes hund ud, hendes kæreste havde taget hendes nøgler med til sønderborg, så det foregik meget kreativt ind at vinduet i en boligblok whistling.gif heldigvis bor hun i stue etagen.

Vi var der ca kl 11. Der blev prøvet en masse karuseller, og børnene var bestemt ikke bange, jo vilder jo bedrer. Da vi skulle til at spise, var Oliver pludseligt væk shocked.gif.

Mikael fandt ham i kø til en karusel, han havde bestemt ikke været bange, men morede sig på egen hånd blush.gif.

Bagefter gik vi lidt mere rundt, der blev sluttet af i vandlandet, vandet var godt nok koldt shocked.gif, men det lod ikke til at generer børnene.

Efter det tog vi om på gril pladsen, pladsen havde godt nok lukket, men vi var sultne, efter alt det sjov, så vi tændte op i grillen.

kl 20 var vi klar til at vende hjemad, det havde været en lang men sjov dag. Tiden går rigtigt hurtigt derover.

Oliver og Emil kom gratis ind, Vi kom også billigt ind, da vi havde rabat billetter, hvor der var entre og et måltid mad i. Billetterne var sponcoreret at børnenes morfar. smile.gif

2012

Den 8 - 9 Juni 2007

Så kom festival weekenden endelig, først skulle vi på arbejde begge to, men vi havde heldigvist tidligt fri, så kunne vi komme hjem og få pakket, og få handlet det vi nu skulle bruge, så blev Oliver og Emil hentet, vi kørte hen til børnenes farmor og pakkede ud og fik slået telt op. Oliver og Emil skulle sove indenfor, imens vi skulle sove i telt. Omkring kl 15 gik vi ned på pladsen, Oliver og Emil blev hjemme ved deres farmor, vi fik set Outlandish . De var rigtigt gode, bagefter tog vi sammen med Lars og Lisa og deres to børn Rex og Regitse, hjem og grillede på Holmgade.
Efter et par timer tog vi ned og hørte lidt mere musik. Vi var ikke så sent hjemme den aften.
Lørdag vågnede vi ret tidligt. Efter morgenmad, gik jeg en tur med Oliver og Emil. vi gik ned i byen og fik en lille is cool.gif.
Omkring middag tog vi ind på pladsen, for der var noget cirkus for børn, Oliver syntes det var meget sjovt, men Emil så ikke noget at det, da han var faldet i søvn, efter det var det ved at blive for varmt for Oliver, så vi gik hjem til farmor med ham. Så slappede vi lidt af. Og tog ned på pladsen igen, uden børn.
Der fik vi set Willys kaffeklub, de var rigtigt sjoveblush.gif

Bagefter fik vi set Rocazino, de var også gode.
Så tog vi hjem og så lidt til børnene, og tog ned og fik lidt at spise. Da vi havde spist, gik vi ind, for at høre lidt musik igen, den her gang var det Pink Floyd projekt, en efterligning af Pink Floyd, de var bare super gode smile.gif.
Efter det var det begyndt at blive lidt koldt, så vi tog lige hjem efter lidt varmer tøj, og video kamera, for vi skulle se D A D biggrin.gif. Og det skulle jo optages, vi var tilbage ved scenen ca 45 min inden D A D skulle spille, så vi var heldige, at komme helt foran og stå, så der blev filmet og taget en del billeder whistling.gif. D A D laverede selvfølgelig et brag at en koncert. Det var en oplevelse at se dem på så tæt hold, og der blev da også afsløret en del nye sange w00t.gif
Efter koncerten var vi så trætte så vi gik direkte hjem i seng. Men det har været en god festival, og det er ihvertfald ikke sidste gang vi er med cool.gif

2012

Den 26 Maj 2007

Den 26 Maj 2007 blev Mikael 39 år, vi havde først besøg af mine forældre til middag til kaffe og lagkage. Omkring kl 16, fik vi besøg af

Henrik, Rikke, Sofie, Christian og Michelle
Laurits, Lillian og Mary Jane
Lars
Michael

Vi grillede udenfor, men spiste indenfor, da vejret ikke var helt med os cool.gif

Det var en rigtigt hyggelig dag. Børnene kunne lege ude i haven, da vi havde fået hegnet haven ind smile.gif

2012

Den 17 Maj 2007

Idag havde jeg fri fra arbejde, så vi startede med at sove længe, til kl 7 wow.gif. Mikael skulle på arbejde, så det var bare mig Oliver og Emil hjemme. vi gik bare og hyggede os lidt.

Kl 15, efter Oliver og Emil havde sovet til middag, tog vi op på Tangs have, mit arbejde, til en indflytterfest, den bolig jeg er elev i, er nyopstartet i januar, så nu var det tid til en indflytterfest.

Vi fik boller og kage. Til sidst blev der grillet. En af beboerne, en mand på 92 år spillede på violin, imens hans datter spillede harmonika, det var rigtigt hyggeligt. Oliver og Emil skulle selvfølgelig følge koncerten fra 1 række wow.gif.

Mikael kiggede også forbi, så han nåede også lige at få en grilpølse. smile.gif

Vi tog hjemaf omkring kl 18smile.gif

2012

Den 9 Maj 2007

Så fik Mikael nyt arbejde, ved et mure firma, på mandag skal han starte med nogle mure opgaver ved Blans slagteri.

På mandag skal jeg starte i praktik på tangshave, jeg skal være 15 uger, det samme sted som jeg havde intro praktik. Det glæder jeg mig til.

2012

Den 5 - 6 Maj 2007

Den 5 Maj 2007, skulle vi til 86 års fødselsdag ved oldemor Ida, det blev holdt på Thiset kro. Det var en rigtig god dag cool.gif.

Da fødselsdagen var slut, tog vi til Haderslev, vi skulle sove ved mormor og morfar. Da vi skulle til konfirmation den næste dag. Ved min kusine Mette.

Den 6 Maj 2007. Konfirmationen startede først kl 12.30 Så Emil fik sovet lidt inden vi skulle afsted. Det var også en hyggelig dag. Oliver og Emil fik leget en del med mine lidt mindre fætrer og kusiner. blush.gif

Da konfirmationen var ved at være slut, vendte vi hjemad mod Als. Det havde været en lang weekend. Så Oliver og Emil var ret trætte da vi kom hjem. wow.gif

2012

Den 26 April 2007

Så kom dagen hvor Oliver, skulle til ørelægen i sønderborg, for at få dræn i ørene. unsure.gif

Oliver måtte ikke få noget at spise inden han kom dehen, pga. han skulle i narkose under indgrebet. Det tog han nu meget pænt. han skulle være ved ørelægen kl 9.

Ved ørelægen kom Oliver under narkose, det var vist lidt ubehageligt, specielt for hans mor crying.gif. Indgebet tog ca 10 min. og Oliver vågnede ret hurtigt, han var lidt svimmel da han vågnede blink.gif, men kom hurtigt til sig selv. Det varede ikke lang tid så var Oliver klar til at spise en stor soft ice
w00t.gif.

2012

Den 14 Marts 2007

Mikael havde haft ondt i halsen nogle dage, så han tog til læge da han mente det var hals betændelse, det fik han så ret i, imod det fik han udleveret pensilin piller.

Vi fik hentet børnene, og jeg blev afleveret ved Nanna, da jeg skulle besøge hende, Mikael kører hjem med Oliver og Emil, kort efter ringer han og siger at han har svært ved at få luft, og vi skal køre ham hen til lægevagten.

han kommer til lægevagten, de finder ud af at han ikke kan tåle pencilin, og han får en sprøjte, og får at vide de vil beholde ham en dag. så vi kan ikke gøre andet som at køre hjem.

Hjemme får jeg arangeret så jeg kan få afleveret og hentet Oliver og Emil til og fra dagpleje. Og taler med Mikael i telefonen senerer, han har heldigvist fået det bedrer, men sikke en forskrækkelse. og godt vi kom afsted ´til lægevagten i så god tid.

Mikael kommer hjem imorgen biggrin.gif

2012

Den 8 - 10 marts 2007

Den 8 marts skulle vi i sommerhus. sammen med Iris og søren Freja og Lærke og Vagn.

Jeg havde fri fra arbejde den dag, så om morgenen fik vi besøg at Emils dagpleje Lone smile.gif Det var super hyggeligt. blush.gif

Da de tog afsted, tog vi afsted i sommerhus, det var en lang tur i bilen men børnene sov det meste af vejen. da vi ankomj, fik vi pakket ud, også skulle vi prøve den indendørs svømme pool, som der var på 34 grader w00t.gif

Først var Oliver bange for at komme i vandet wow.gif. Men med lidt snilde fik hans far lokket ham i, og det nød Oliver i fulde drag, da han først var fortrolig med det, da vi kom op af vandet, var det ved at være spisetid, det stod op Iris`s lækre lasange w00t.gif    NAM NAM !!

Emil faldt hurtigt i søvn den aften, resten af aftenen stod på disney og scenen er din biggrin.gif

Næste dag var vi i poolen igen, Oliver var noget mere fortrolig med vandet den dag. han sprang nærmest i vandet, og var ikke til at få op. vi var nede og se ved vandet, men det blæste alt for meget for Emil, så vi vendte om med ham, og Oliver blev med de andre, han morede sig alt for meget til at ville hjem.

Om aftenen ville Mikael lave mad, det blev til steg med tilbehør w00t.gif Der var vist nogen der blev overrasket over hvor god han er til at lave mad biggrin.gif

Den næste dag skulle vi hjem, så efter en sidste dukkert i poolen og rengørning af sommerhuset vendte vi snuden hjemad til lille Als, det har været en god weekend i et lækkert sommerhus, det var helt klart værd at gentage en anden weekend cool.gif

2012

Den 12 Februar 2007

Der startede jeg på min uddannelse, som social og sundheds hjælper.

Jeg blev kørt til Åbenrå af Mikael. vi tog afsted da vi havde afleveret Oliver i dagplejen.

Da vi havde fundet skolen, det var ikke så svært når man har Mikael med til at finde vejblush.gif

Så tog Han til Sønderborg med Emil, de skulle op på sygehuset, da Emil skulle have sit vandbrok undersøgt, det viste sig at være gået meget i sig selv, men vi skal til kontrol igen om ca et år.

På skolen blev vi vist rundt på skolen, hørte lidt om uddannelsen. og fik hentet vores bøger ved FOA. der var mange elever der kom fra Nordborg, så jeg fik hurtigt arangeret en køre lejlighed hjembiggrin.gif

Imorgen skal jeg starte i praktik på tangshave, i en af boligerne, så det bliver spændende at prøve at komme ind på plejehjemmet istedet for at køre rundt for hjemmeplejen. biggrin.gif

2012

Den 10 Februar 2007

Mikael skulle til scanning på sygehuset i Åbenrå, med sin ryg igen.

Han har haft meget ondt i sin ryg i lang tid, han var til et par undersøgelser på Sønderborg sygehus. og til noget samtale på Åbenrå sygehus, så nu skulle han så scannes igen.

Det bliver spændende at høre resultatet om en lille uge

Det var en lille diskus prolabs, som der skal genoptrænes inden arbejdet genoptages

2012

Den 1 februar 2007

Den 1 Februar 2007, fik vi vores nye bil hjem. en lille fin Kia sephia fra 1999. wink.gif

Nu var der igen bøvl med den gamle ford, og den havde fået alle de chancer den skulle have, pluds lidt mere unsure.gif

Så den blev solgt for et beskedent beløb, til en der  havde mod på at sætte den i stand, det kan jo være at det hjælper, når bilen kommer i nye hænder.

Vores lille Kia blev hentet i Haderslev, Mikael blev kørt derop med Kisser bag rattet.

Og så kunne han køre vores fine dyt hjem igen.