Heidi's Ferie side - Ferie til Barcelona og Disneyland

Ferie til Barcelona og Disney Land

12 dags tur

Vi startede turen med at mødes med venne parret ved Rødby færge, der efter tog vi i border shoppen da et par gamle nisser som os har brug for lidt godt til ganen, da man aldrig ved hvad der sker under turen.

Vi vælger altid at køre hjemme fra omkring kl.19.00 -20.00 om lørdagen, så passer det med ankomst på tyske vej ca. kl. 24.00, og lastvogne kører ikke søndag, så vi er over den værste trafik. Samt har man børn med, sover de som regl de første 6 timer af køre turen, efter vores erfaring. Så der er ikke så meget stress på.

vi kørte mod Luxembourg først, da der er billig dizel og benzin, og der er smuk natur samt billige campingpladser, vores ynglings campingplads er CAMPING GAALGEBIERG (http://www.gaalgebierg.lu/). Og man skal lige vide at i bagenden af campingpladsen ligger det en lille mini zoo og der er en sød lille bar med venlige personale, alt er pænt og rent.

Da vi havde været der 2 døgn måtte vi videre, vores mål var jo Barcelona. Vi stod op kl. 06.00 og kørte mod Spanien, vi ville op til dansker pladsen i Saint Remeze den havde vi hørt og læst så meget om, men hold da op hvor blev vi skuffet, for alt var udsolgt, ikke en gang en nødplads, for man skulle bestille hjemmefra min. 14 dage før og så kunne man få refunderet det man ikke brugte, når man kom hjem og vi viste jo ikke hvornår vi nået frem men ok sådan er det jo, sådan er deres regler og det var vores held, for lige omkring hjørnet lå den mest perfekte plads Camping Du Lavoir 07700 Saint Remeze, en lille plads med swimmingpool og små søde toiletter og dejligt varm vand i brugserne og der var ingen regler, man skulle bare opfører sig pænt og være rolig efter kl. 24, så det var jo fedt og det kostet kun 14,50€ i døgnet for 2 voksne med el.

Vi skulle jo videre så vi stod op kl. 04.00 kurs mod Camping Albatros Cava i Barcelona, men det var meget varmt så da vi nået til Costa Brava blev vi enig om at tage en overnatning og vi fandt en plads via GPS og den hed Camping.S’Abanell.blance Costa Brava og den havde også bare det vi søgte en dejlig by med spisesteder, natklubber, handelsby, fed badestrand, og så ramlet vi lige ind i deres festuge med fyrværkeri og det hele, så Albatros i Barcelona må vente til næste gang, men måtte lige en tur til Barcelona og se Ramblaen og deres seværdigheder så som deres Zoo ,og denne plads var heller ikke dyr 30€ i døgnet ,bad og toiletpapir var inkl., men vi skal jo vende snuden hjemad.

Vi skal til Paris og Disney land, så vi skal endnu en gang tidligt op og vi tager 2 overnatninger inden vi når Le Park de la Colline i Torcy, pladsen er ikke noget at prale af og den er heller ikke billig, 25€ i døgnet men man kan blive kørt lige til døren i Disney land og man kan bestille mini bussen på pladsen til Metroen, den har også en lille købmand hvor man kan få så man lige kan klare sig, såsom morgenbrød, mælk, øl, slik, is og hvis man vil sidde og hygge sig på pladsen er der en Snack bar hvor man kan få øl og drinks.

På pladsen køber du billetter til Disney land+ mini bussen og du er fri for at stå i kø når du kommer frem, det er fedt og du ringer bare til pladsen når du vil hjem og jeg kan fortælle at det er en fordel, for når du har gået i parken i 10 timer og du skal ud at finde din bil et sted ude på parkeringspladsen og der er bare rigtig mange båse du skal igennem ”så” men et dejligt sted, man skal bare tænke sig om hvis man har meget små børn og man er et legebarn selv, så er det måske ikke et sted for jer, da man skal være 120 cm for at prøve det sjove og hurtige, men et dejligt sted, og husk lige at man kan trække billetter så man ikke skal stå i kø, for der kan være op til 1 ½ times ventetid (se billet billed under tekst), og det er ikke særligt rart i 25° men endnu engang skal vi pakke sammen og vende snuden hjemad.

Og på vores tur hjem for GPS lov til at bestemme hvor vi skulle overnatte og alle de pladser vi kom ind på var rigtige franske med søde folk og dansker har åbenbart et godt ry, så vi havde det perfekt. Den sidste overnatning foregik i Puttgarden til 2€ og så stod vi op kl. 07.00 og spiste morgenmad, gjorde morgentoilette og gik ind og handlet, da kl. blev 11.00 kørte vi om bor på færgen og da kl. var 13.00 sagde vi farvel og tak til vores venner og vi kørte hver til sit, glæder mig til at vi skal af sted igen.