Vores tur til Filippinerne/ Bohol/ Panglao - Dagbog

Bella Vista Hotel

Så har vi forladt Panglao, Bohol og er nu kommet til Cebu. Her skal vi nyde det sidste af varmen  i 2 dage inden vi rejser hjem lørdag. Der er afgang fra Cebu lufthavn kl 12.30 og går alt som det nu skal, så skulle vi efter planen lande i Billund lufthavn søndag kl 10.15. Vi glæder os til at komme hjem til jer alle sammen, og dele alle vores dejlige og skønne oplevelser med jer. Sejlturen fra Bohol til Cebu gik rigtig godt og taxi chaufføren der kørte os fra færgen og her til hotellet, tror vi var en af de få chauffører som rent faktisk har et kørekort, for han kørte ret pænt alt taget i betragtning. Sender mange kærlige tanker til både Carlo og Tut og ønsker dem begge en rigtig god bedring.

2010

Lidt nyt fra de sidste par dage

Sondag var vi til hanekamp. Det er i sig selv en spandene oplevelse men det er nu syndt for dyrene! Her paa Fillippinerne er det lovligt at have hanekamp om sondagen, og det er stort set kun mand der er inde ogse det. De bruger det som en slags fristed da mandene ellers bruger meget af tiden paa at arbejde. Mandag var vi igen paa en lille oplevelses tur. Her var vi i et reservat for Tarsier. Det er nogle meget smaa primater (aber). En fuldvoksen Tarsi er ikke storre end et digital kamera. De er draegtige i 6 mdr og kan faa en unge om aaret. I naturen kan de blive max 20 aar. Bagefter var vi ude og sejle paa en flod og se deres likale vandfald som ikke er meget hojere end 1 meter men det var enormt flot. Tirsdag var saa den store "cirkusdag"... Vi var til bryllup. Meget flot og enormt spandene oplevelse. Det startede med da vi kom til kirken at alle var helt vilde for at tage billeder af os. 3 hvide mennesker til et Fillippinsk bryllup er jo i sig selv en setation, men at den ene af dem var en kvinde med rodt haar det var jo bare helt vildt for dem!..... Paparazi!!!... aldrig for er der blevet taget saa mange billeder af os. Til selve brylluppet blev vi en anelse overrasket, for naar folk er fardig med at spise saa gaar de bare hjem igen. Nogen er dog saa venlige at sige farvel til brudeparret, men det var langt fra alle. I dag er det onsdag og vi skal til fodselsdag hos en pige der bliver 9 aar. Det skal nok blive hyggeligt. Imorgen er det tid til at forlade oen Panglao og tage til Cebu. Der skal vi vaere indtil lordag hvor vi rejser hjem igen. Det blivert nok ikke til mange flere opdateringer om vores oplevelser inden vi rejser. Haaber alle har det godt, og vi glaeder os til at komme hjem til jer alle sammen. Mange kaerlige og svedige knus fra varmen.

Lordag d. 15 maj

Kl 6 blev vi til morgen hentet af en stor baad og saa var det ellers ud paa det aabne hav. Vi skulle en tur ud til en o der hedder Paligasaca for at snorkle. Paa vej der ud saa vi en masse delfiner. Et meget smukt syn som vi sent eller aldrig vil glemme. Da vi kom ud til den o vi skulle vaere ved varede det ikke laenge for vi hoppede i vandet og saa de smukkeste fisk i tusindevis. De var i alle regnbuens farver og i forskellige former og storrelser. Endnu et meget smukt syn. Paa et tidspunkt er der en fisk der svommer helt op foran Jette's maske. Den er ca 10 cm fra hende og stirrer hende lige ind i ojnene... den fik nok mindrevaerds komplekser da der kom en saa laekker fisk svommene smiley.gif Kl er nu 16.30 og vi vil til at finde os lidt mad da vi efterhaanden er blevet lidt sultne... vi naaede ikke lige at faa frokost i dag. I aften skal vi til Fiesta i en lille by ikke langt fra hotellet. Det skal nok blive sjovt og spaendene at komme ud og se hvordan de lokale fester til deres aarlige fiesta. Fortsat god dag til alle.

torsdag og fredag 13 og 14 maj

Torsdag:Første dag hvor det kun er os der er på hotellet, da Dan er taget hjem til sit eget slot igen så vi kan få lidt alene tid sammen smiley.gif Vi har i dag været ude og køre en lille tur på mc og det var super hyggeligt indtil vi kom til et skilt hvor der stod no trespassing så måtte vi vende om og køre tilbage igen.Jettte var en tur i poolen mens Torben holdte siesta. Vi har også gået en tur på stranden og der fik Jette sig lige en gang massage (igen...). Om aftenen spiste vi på hotellet.

Fredag: TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN ANDREAS! hjerte.png Kl er lige nu kun 10.15 men vi har allerede oplevet noget! Startede dagen med morgenmad ca kl 7 og bagefter var det på med badetøjet og ud og snorkle lidt ved stranden. Vi har set mange forskellige fisk, og Nemo er fundet! I skrivene stund er vi lige hjemme ved Dan da vi følges ad ind til byen Tagbilaran. I aften står den på noget hula hula dans samt fest og farver på hotellet, så endnu en fantastisk dag til os. Kan dog lige afsløre at vi snart, og især Jette, savner et stk rugbrød med makrel eller hjemmelavet leverpostej ;-)

tirsdag og onsdag d 11 og 12 maj

Tirsdag koerte vi ned paa hotellet i Alona. Dejligt hotel lige ned til stranden og 2 swimmingpools smiley.gif Dagene er gaaet med hygge og afslapnig samt ud og spise dejlig mad. Onsdag har vi vaeret ude og snorkel dykke lidt saa Jette kan laere det og blive tryg ved det, og hun er rigtig god til det. Jette har dog vaeret saa uheldig at rende ind i en ordentlig forkolelse, saa det er ikke saa sjovt men det gaar bedre og bedre for hver dag.

søndag 9 maj

Først mange tak til mor Bente og Carlo for at have holdt fødselsdag for Andreas. Det er dejligt at høre i har haft en god dag. Her på Fillippinerne gik dagen med at Torben og Dan har været ude og snorkel dykke lidt og se på div fisk, samt blivet godt solskoldet ( undskyld Andreas, vi glemte at lytte til dit råd med solcreme), og Jette var en tur inde i byen med Ritchel. Her fik Jette ansigtsbehandling, blev klippet, manicure samt massage og det samme fik Ritchel. Rigtig dejlig tøse hygge dag. Om aftenen fik vi hygget hygget med dejlige store bøffer og slappet af. Jette rendte dog rundt med en aftersun nærmest fastmonteret mellem hænderne og smurte både Dan og Torben ind i det... Hun hyggede og små grinte lidt af det, fordi det for en gang skyld ikke var hende der var blevet rød som en postkasse. hi hi hi

2010

1000 tak for alle fødselsdags hilsner!!

Mange tak for alle hilsenerne i forbindelse med min fødselsdag. Jeg havde en helt fantastisk dag og blev blev behandlet som en prinsesse smiley.gif Dagen startede med at vi kørte en tur til  Alona Beach og fik morgenmad samt frokost. Imellem måltiderne gik vi en tur på den hvide sandstrand og jeg fik soppet lidt i det dejlige varme vand. Lidt efter kl 12 kørte vi tilbage til Dan's lejlighed og fik slappet af så vi var klar til den store middag om aftenen. Kl 17 kom Ritchel for at sætte mit hår, og da det var gjort fik jeg klædt om til min nye kjole(en national dragt). Om aftenen tog vi alle sammen, hvilket vil sige 15 mennesker, på en restaurant som ligger på pæle ud i vandet og fik en masse dejlig mad. På restauranten var der en pool som alle børn inklusiv mig selv brugte med stor fornøjelse. Jeg fik en KÆMPE kage i gave af familien Storm, og i kan tro den var meget smuk og den smagte dejligt. I midten af kagen stod der en flaske vin. De to små børn Christina og Ton ton hjalp med at skære for. Det var de ret glade for, for det var først efter at vi havde spist mad og kage at de måtte komme i poolen ;-) Så med alt det jeg har oplevet i dag kan det jo kun være en dejlig dag og det var det! Kan lige afsløre at med alt maden og alle drikkevarer på restauranten kunne vi spise 15 mennesker for ca 390 kr og vi gav den rigtig gas og manglede bestemt ikke noget ;-) Tak for en dejlig dag.

Valg på Filippinerne

Jeg har lige sidet og læst nyheder fra Danmark om valget her nede og om det karos og vold der har været.

Vi har IKKE mærket eller set noget til det her hvor vi er,her har alle bare været glade.Måske fordi at jette blev 30 år ;-).

2010

dag 6 og 7

TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN BENTE OG JYTTE

Seneste nyt fra de varme lande smiley.gif Vi har det godt, send flere penge!...

Fredag har været en rigtig hygge dag. Vi har været på det lokale marked og konstaterede  at der skulle vi ihvertfald IKKE købe kød!! Men hyggeligt det var det. Torben og Dan har været ved barber og blev klippet barberet, imens benyttede Jette endnu engang chancen til lidt shopping ;-) I Island Mall spiste vi et sted hvor de lokale også spiser, dejlig mad for ca 45kr for os alle 3 inkl. drikkevarer. Hele denne tur ind til byen blev kørt i en tuk tuk Torben og Dan inde i bilen og Jette omme på ladet. Efter turen ind til byen kom vi hjem til Dan's slot fik vi pakket varer ud, slappet af 1 times tid, og så blev det ellers tid til at komme ud og gøre vejene usikre på de lejede motorcykler. Vi kørte en tur til Alona Beach og fik bestilt det lækreste hotel værelse. 10 meter fra vandet, prinsesse seng og privat stuepige. Det eneste problrm er at man lige skal huske at kigge op, da man kan risikere at få en kokos nød ned i hovedet da der er en masse store og flotte kokos palmer på stranden. Aftenen blev sluttet af med at spise aftensmad hos Ritchel og resten af familien Storm, tak for dejlig  mad siger vi bare! Familien Storm er: Dan's gode ven og kollega fra Grønland er gift med Ritchel som er Fillipiner. De har sammen 3 børn. I huset (tvillingehus med 2 lejligheder hvoraf Dan lejer den ene), bor der også  1 nevø og 4 niecer samt Ritchel's mor Lola.

Lørdag er gået med at lege turister. Vi har set et sommerfugle reservat samt Chocolat Hills. 1268 bjerge der er næsten identiske. Det ene bjerg kan man køre op og se på, hvilket vi selvfølgelig også skulle. Da vi kom op var der lige en trappe man skulle op af for at komme helt på toppen og der var 214 trin. Da vi kom ned af alle trapperne igen spiste vi på resaturanten der hørte til, og endnu engang blev vi mætte i dejlig mad. Vi har været så heldige at kunne tåle maden indtil videre og det er vi ret glade for smiley.gif

Bagefter kørte vi igen ud og shoppede, og denne gang stod det på indkøb af dykkerudstyr så vi er klar til næste uge. Efter hjemkomst vovede vi os ud på en køretur på motorcyklerne uden guide (Dan) og tja som i kan se, så fandt vi hjem igen! Resten af dagen har stået på afslapning.

2010

Dag 4 og 5

Så er der kommet billeder! Vi nyder at være her og har næsten vænnet os til varmen. Den første hele dag er brugt på hygge og shopping med HELE familien Storm. Det har været rigtig dejlig, vi har f.eks. været ude og spise på en fast food restaurant 13 mennesker for ca 200kr. Jette har fået en national dragt som hun skal have på til sin fødselsdag. Til Dan og Torben er der blevet bestilt skjorter ved en skrædder. Vi er også blevet inviteret til et bryllup ved nogle af Ritchel's venner. Det skal vi den 18/5, og det bliver rigtig spændene at opleve et Fillipinsk bryllup. Vi har været i diverse shopping centre samt været ude og spise på en lille lokal biks nede ved Tagbilaran havn. I dag torsdag har vi fået motorcykler så nu er det ved at være tid til at komme ud og give den gas og gøre vejene lidt mere usikre end de er i forvejen. Jette har i dag fået købt sko der passer til nationaldragten til den nette sum af 45 kr, og det er nogle af de dyre sko! Jette har nu konstaret at det er ret fedt at gå ud og bruge ca 17.000 pap penge. hvor af de 15000 er til leje af mc'er samt reperation af Dan's mc. Resten af dagen står på afslapning og total råhygge, hvilket vi også er ret gode til.

så er vi her endelig!

Igår ankom vi til Fillipinerne. Det første chok fik vi da vi gik ud af lufthavnen. Det var som at gå ind i en mur af varme. Da vi ankom til hotellet hvor vi skulle sove en enkelt nat, blev vi indlogeret på nogle dejlige værelser, og så gik turen ellers op på tagterassen for at få et par skønne kolde øl, hvilke var meget tiltrængt og velfortjente efter den lange rejse smiley.gif

Nu er vi langt om længe kommet til Dauis, Bohol. Her er super dejligt, men hold nu op hvor er her VARMT! kl er 20.50 og der er ca 29G udenfor. Det er lige til at klare ;-) Vi har været ude og handle og skal snart have lidt mad. De har de skønneste frugter både nogen man kender hjemme fra og nogle helt andre. Smagen i frugt her er dog meget bedre end i DK. Vi nyder det dog har virker Jette ikke synderligt imponeret når der render nogle ret store edderkopper rundt indenfor. Firbene ender hun nok med at blive helt glade for.... Vejret er godt og naturen meget smuk!

2010

Saa er de foerste 2 flyveture overstaet!

Vi er nu ankommet til Hong Kong lufthavn. Her er kl lige nu 7.36 og det vil sige at den i DK er 01.36. Haaber i alle har det godt, for det har vi. Vi har det varmt for lige nu er der 22 grader men med en luftfugtighed paa mindst 506.257 eller saadan foeles det i hvertfald!... Nu skal vi saa lige vente i knap 10 timer foer vi kan komme med den sidste flyver til Cebu. Glaeder os til vi naar frem saa vi har en mulighed for at faa sovet lidt, for det er der ikke blevet meget til endnu. Jette er bare super sej til det med at flyve. Paa turen fra Billund til Frankfurt fik hun en lille bamse at troeste sig med hvis det blev nodvendigt, men det gjorde det ikke! Hun fik endda tilmed lov til at komme ud og se kokpittet og hilse paa piloterne. Tak til Lufthansa siger vi bare!!

Nedtælling

Så nu er der kun ca 40 minutter til Jytte kommer og henter os, og vi kan sætte kurs mod Billund lufthavn! Søvn er ikke det vi har fået mest af, så vi er en anelse trætte men vi glæder os smiley.gif

Næste gang vi skriver en lille hilsen til vores kære familie og venner bliver når vi er kommet ned i sydens sol og varme.

Nedtælling

ÅH ÅH så er der kun 1 dag til vi skal afsted. Jette er ved at være noget spændt på at skulle ud og flyve, men den klarer hun også! Vi glæder os enormt meget til at komme ned i varmen og se en masse nye ting og se hvordan Dan bor på hans "slot"! smiley.gif

Nedtælling

1 dag til Marie's konfirmation og 3 dage til afrejse mod de varmere himmelstrøg! Det er slet ikke til at forstå, at det snart er ved at være tiden til at køre i lufthavnen.

Nedtælling

Så nu er der kun 5 dage til afrejse, og nu har Torben også fået ferie, så det er jo bare super dejligt. Glæder os til vi skal fejre Marie på fredag til hendes konfirmation. Det skal nok blive en super dejlig dag for hende, vi skal ihvertfald nok gøre vores til det!

Nedtælling

6 dage endnu, og glæden til vi skal afsted er bestemt ikke blevet mindre!

Nedtælling

Så nu er der kun 8 dage til afrejse! smiley.gif Solcreme faktor 30.... er købt og badetøjet er klar til at blive pakket, så skal vi vel ikke bruge så meget mere?! ;-)

Nedtælling

Så nu er der kun 10 dage til afgang! Vi glæder os enormt meget til at opleve nye ting og komme ned i varmen smiley.gif

Torben har pakket de ting i kufferten som han ikke skal bruge inden ferien.

Så nu kan vi rigtig mærke at tiden nærmer sig, vi skal dog lige have Marie's konfirmation overstået inden, og det skal helt sikkert også nok blive en super dejlig dag!

nedtælling

så nu er der kun 18 dage til afrejse mod de varme himmelstrøg! smiley.gif

I dag har vi også bestilt internationale kørekort (til den nette sum af 25kr pr. stk.....), så vi har mulighed for at leje mc'er.

2010

Så er vi ved at få rejsefeber

Ja så er der ikke mere en 19 dage til vi skal afsted.