Jacob Lind til KMD Challange Copenhagen - Trænings dagbog

tirsdag 03 JAN

svømning 30 baner- 45 min

roning 10 min 2275 meter

Skydning 22mm ca. 100 skud.

mandag d. 02

Cykel 10 km tempo

Skovløb 5 km, ulvshale skov

2011

Der gik et par dage side sidst

Julen kom over os, men træning blev der tid til. Men glemte lige at opdatere herinde.

Har svømmet to gange. 20 baner den ene gang og 30 baner dagen efter.

Derudover masser af løb.

I dag har jeg været ude og cykle, 5km, tempo.

Teknikken bliver bedre, og fik taget et par gode interval baner. Havde en bane tid på 20 sekunder.

Vægt; 55,3 så der er ikke taget på i julen.

Nu skal nytåret lige overstås.

God julog godt nytår.

200m crawl med pool bouy

300 crawl

5 km cykel

Masser af energi. God svømmetur. Syntes crawl teknikken er god. skal øve mere bystsvømning.

Ingen knæ problemer.

vægt 95,8

lør/søn/man

Lørdag interval træning 10 gang 100 m med 30 sekunders pause

Søndag, havearbejde-flytte jord. I time. God bryst og rygtræning. træt krop.

Man:

2 gange tempo 5 km løb

10 km tempo cykel.

900 m svømning med finner, 500 m blandet.Stege

God bevægelse i crawl.

Begynd at kigge på brystsvømning.

Ingen knæproblemer.

Vægt svømmehal; kg. 95,6

Svømning 45 min

Så blev det svømmedag igen, og jeg fokuserede på ben.Svømmede crawl med svømmeføder på. 925m. Fokuseret på at strække i hele benet og lade hoften bevæge benet. Foden skal strækkes helt ud. Jeg syntes det gik godt. Kunne sagtens have taget mere, men hallen lukkede. Må gerne komme tidligere næste gang.

Lidt ømhed stadig i knæet,men absulot aftagende. Skal have den cykel ordentligt indstillet.

Inviteret ud og cykel MTB med Tømmer Anders, skal sende ham mit nummer, ville være godt med noget følgeskab i klinteskoven.

Glæder mig til at se hvad weekenden bringer, og næste uges fokus på styrketræning.

Endelig torsdag, svømmedag

Så blev det endelig torsdag og der skulle svømmes,dejligt.

Jeg kom kun op på 700m og et par hundrede i interval. Havde et par gode baner blot kun med 2-3 vejr trækninger.Jeg fik svømme træneren til at holde øje med mig i dag, og hun sagde at teknikken var god, hun havde ikke noget at rette-fedt. Jeg syntes stadig det er hårdt at svømme, jeg glæder mig til at glide lidt nemmere i vandet. Men nu er teknikken der, skal have trænet lidt mere ben med finner så jeg får et bedre stræk i foden.Skulle gerne op på 1500 inden feb 2012. Jeg mangler stadig et system til at tælle baner med. Eller et nyt GPS ur, der er vandtæt. Jeg må se hvad der findes.

Jeg læste for nylig om en mp3 afspiller man kunne svømme med. Det kunne være fedt. Skal prøve at finde den og lægge den ud under ønsker.

Kursus på arbedet ( de sidste to uger)det har været hårdt så derfor har min træning været meget mere sporadisk end den plejer, og derfor kom jeg ikke til træning i morges.Men jeg skal nok få det hentet i næste uge. Jeg glæder mig til julen, så jeg kan komme ud og løbe. Især noget bakke træning og strandløb.

Mit knæ driller stadig lidt, meget mærkeligt. Jeg holder øje med det, men det er cykel turen der stadig plager. Havde ingen problem til svømning, hvilket også er træning i morgen aften,skal lige til julefrokost først, men jeg holder gerne igen -det går ud over træningen.

En god dag

Styrketræning blev det til i morges, biceps og bryst 45 min.

Mit knæ driller stadig lidt så jeg sparede på interval træningen her til aften. Let løb i 30 min.Husk at brug knæ støtte.

Har købt et par isposer. Husk at brug dem.

Hviledag- BIKEFITING, OVERTRÆKSSKO

Selvomdet i dag er tirsdag, blev det i dag hviledag, men med god samvitighed, har haft mange trænings dage i sidste uge og ingen hviledag i weekenden. Skulle have været til  Kajak polo, men.. ikke i dag.

Lidt øm i knæet fra i går, men ikke nær så meget som for et par uger siden, men resten af kroppen er fin.

Satte sadlen lidt ned på cyklen inden turen igår, det har hjulpet lidt,men skal have strømlinet alt hvad jeg kan på raceren. Skal finde en side hvordan man indstiller, pedaler,styr,sadel og pind osv... BIKEFITTING hedder det. Youtube er måske en god ide. Men cyklen kørte godt, skal have undersøgt hvad dæktryk der skal være har hørt noget om 8 bar- vildt- det skal jeg undersøge. På den store klinge i højeste gear, rasler den lidt- det skal laves. KOLDE FØDDER får man når man cykler i december, så jeg skal have købt nogle overtræks sko.

I morgen står den på styrke træning på arbejdet, bryst og biceps og interval træning i morgen aften- det er planen..

En stor dag

I dag er en stor dag. Prøven på arbejdet gik godt og der er 8 måneder til den store dag

Cyklede 20 km. 18 min ud til 10 km, og 28 min retur i stiv modvind.46min - bestået( jeg havde 52 min) . Dereftet 15 armstrækkere, 25 mave bøjninger og 25 ryg strækkere. TTP klaret.. Dejligt.

I dag er jeg også startet med at skrive her i dagbogen. Den skal bruges til at føre alle min træninger.