Ørtberg - Foli - Dagbog USA 2011

Lørdag d. 3. september

En tur i poolen inden vi satte vores næser mod Miami.

I'm in Miami bi.....

Lidt solbadning og en tur i bølgerne ved Miami beach, en gåtur langs Ocean Drive, efterfulgt af en køretur på Ocean Drive med kalechen ned selvfølgelig, så vi kunne nyde vejret og lytte til de mange forskellige genrer af musik der kom fra alle barerne.

Aftensmaden blev nydt på Outback Steakhouse i Fort Lauderdale.

Fredag d. 2. september

Fra Naples til Everglades, hele vejen igennem nationalparken.

Et slangeshow, en vild tur i airboat, og så lige slutte af med et alligatorshow.

Videre mod Key West. Vi bookede værelse på øen Marathon, som ligger ca. halvvejs ud til Key West. Vi kørte helt ud til Key West, hvor vi så solnedgang imens vi nød vores aftensmad.

På vejen tilbage købte vi et par øl, som vi nød i måneskæret på den strand vi boede ved

Torsdag d. 1. september

Checkede ud og kørte i vandland, Wet'N'Wild.

En ting der er godt ved at rejse uden for sæsonen, er at der ikke er så mange mennesker, så det er til at komme til alle steder. Skønt med et vandland i den varme. Vandrutsjebanerne passede mig fint, hvor Jesper måske godt kunne have brugt lidt udfordring.

Om eftermiddagen kørte vi mod Naples, igennem Tampa.

I Naples fandt vi et meget fint Inn, lidt gammeldages.

Et par øl og en Bailey's i baren gjorde godt inden sengetid

Onsdag d. 31. august

Universal Studios....

Vi var der lidt over kl. 9 hvor parken åbnede. Næsten ingen mennesker og dejligt vejr.

Det var nemt at komme til ved alle forlystelserne, så vi fik prøvet en del.

Da vi kom ud Shrek-forlystelsen styrtede det ned. Efter at have stået og ventede et stykke tid på at det skulle holde op, besluttede vi os for at købe et regnslag, så vi kunne komme videre. Det regnede alt for meget, og vi tog derfor hjem. Vi havde også været der i mange timer, og havde været hele vejen rundt.

Motellet vi boede på var ikke så tilfredsstillende, lugtede og var meget fugtigt. Gulvtæppet føltes helt vådt. Vi checkede ud af Red Roof Inn og ind på Shereton Safari Hotel.

En dukkert i poolen og aftensmad på den italienske igen.

En omgang minigolf inden vi kørte hjem og sov.

Tirsdag d. 30. august

Travelling day....

Fly fra Cleveland til Orlando.

Efter 4,5 timers shopping, kørte vi mod vores motel.

En lækker gang aftensmad på en italiensk restaurant, lidt mere shopping, og på hovedet i seng.

Mandag d. 29. august

Vi mødtes med Sarah i hendes frokostpause, så vi kunne spise frokost sammen.

Derefter lidt shopping. Jesper måtte købe en ekstra kuffert som håndbaggage, så vi kunne have det hele

Til aftensmad, inviterede vi dem alle 4 med ud og spise. Rigtig hyggeligt.

Da vi kom tilbage, blev der tændt op i pejsen, og der blev hygget endnu mere. Sidste aften..... Snøft

Søndag d. 28. august

Vi tog med Sarah og Adam til noget hunde tam tam. Et stort legeland for hunde. Swimmingpool, agility bane, en sø hundene kunne spring i, og nogle boder.

Hundene løb rundt og legede med hinanden. I poolen var det både hund og ejer der var i. Et dejligt syn

Senere på aftenen havde Leslie arrangeret en Thanksgiving middag med hele familien. Sarah, Adam, Leslie, Mark, Leslies ex svigerforældre + ex svoger, Jesper og jeg.

Mums hvor lækkert og hyggeligt

Jeg var blevet lidt sløj, så var ikke helt på dupperne .

Lørdag d. 27. august

Så stod den på bryllup. Bare en ganske alm. amerikansk bryllup på ca. 320 gæster.

Først en meget smuk ceremoni i en katolsk kirke. Flot par!!!!

Festen var noget anderledes end hvad vi er vand til. Flere gæster, brudevals og spise af bryllupskagen først på aftenen. Ingen taler eller sange. Kun den ene brudepige og forloveren holdt tale. Og så var præsten med til festen.

Det hele gik meget stærkt. Man nåede lige at spise forretten, så kom hovedretten.

Festen startede kl. 18 og folk begyndte at tage hjem ved midnat. Der var en efterfest som kun nogen var inviteret med til.

Et bryllup lige efter bogen.

Fredag d. 26. august

Afslapning, afslapning og atter afslapning. ENDELIG!!!!!!

Var lige ude og købe en kjole og en gave til brylluppet lørdag.

Et par øl og så var vi klar til baseball kamp med Sarah og Adam. Indians og Royals.

Nåede aldrig helt at finde ud af reglerne, men det var en god oplevelse, fed stemning. Det var det hele værd.

Et par øl efter, og vi var sengeklar.

Torsdag d. 25. august

Cedar Point, stor rutsjebanepark. Har aldrig set så stor en park, og med så mange forskellige rutsjebaner. Vi var oppe i verdens bedste stålrutsjebane. Er du vimmer der var højt ned.....

Vi prøvede også en hvor man blev fastspænd stående. PUHA!!!!!

Hovedpinen overmandede os, så vi kørte hjem. På vejen hjem måtte vi holde ind til siden så Jesper kunne få en lur, han kunne ikke holde sig vågen til at køre.

Om aftenen var vi ude med Sarah og Adam og få en øl eller to. Rigtig hyggeligt.

Onsdag d. 24. august

Et voldsomt uvejr havde holdt os vågen til sent i går, så vi sov lidt længe.

Vi fik ordnet lidt vasketøj, og fik shoppet lidt.

Aftenen tilbragte vi hos Sarah og Adam med pizza og en film.

Endnu et uvejr (tornadoer) ramte Cleveland sen aften.

Tirsdag d. 23. august

Travelingday......

Fly fra Denver til Cleveland. Vi blev hentet i lufthavnen af Sarah og Adam, som kørte os hjem til Leslie, som havde forberedt lidt aftensmad. Et dejlig varmt hjem, man følte sig hjemme i.

Mandag d. 22. august

Endnu en aktiv dag.

2,5 time White river rafting. Første 1/2 time i en båd med 4 andre og en guide, næste 1 1/2 time havde Jesper og jeg vores egen lille båd vi skulle styre ned ad floden. Det var lidt af en udfordring.

Om eftermiddagen kørte vi op til en ranch hvor vi kørte ATV i 2 timer. FeeeeedtDer var kun Jesper og jeg på den tur. Det var lidt cool med en privattur. Ville ønske vi havde sådan et landskab derhjemme.

Videre til Denver, hvor vi checkede ind på et lufthavnshotel. Vi nåede lige en dukkert i poolen inden den lukkede.

Søndag d. 21. august

Nu var det på tide at være lidt aktive. Vi startede dage ud med Zipline, som bestod i 3 forskellige ting. En gyngebro man skulle balancere over uden hænder, en klatrevæg op af en klippe, og en svævebane.

Eftermiddage bestod af white river rafting i ca. 2 timer, 8 miles ned af floden. Fed måde at se naturen på.

Vi kan nu sige vi har set dele af USA til vands, til lands og i luften.

Turen fortsatte gennem Utah, frem til Glennwood Springs, som er lige ved Aspen.

Lørdag d. 20. august

Bye Bye Las Vegas. Dejligt at komme lidt væk fra byen.

Turen går nu mod Denver, med et par stop undervejs.

Utrolig flot landskab i Utah. Zion Canyon, wauw kan jeg bare sige til det. Så smukt. Vi parkerede bilen og tog en shuttle rundt. For at komme længere, gik vi af en sti der førte os ca. 2 km længere ind. Vi stoppede da vi skulle over en lille flod.

Bryce Canyon kørte vi bare forbi, vi var ikke inde i nationalparken, men nød bare landskabe udefra. Vi havde fået nok af det.

Vi gjorde stop, og overnattede ved noget der hedder Big Rock Candy Mountain, som ligger ca. 74 miles fra Bryce.

Fredag d. 19. august

Jubii....... Helikoptertur over Grand Canyon. Op kl. 5 for at køre ud til lufthavnene vi skulle flyve fra. Flyveturen tog ca. 45 min derud. På vej derud, fløj vi over Hoover Dam. V landede ned i Canyon, og fik en lille picnic, som indeholdt champagne. Og så kl. 9........ Tja hvorfor ik  Og så en flyvetur på 45 min tilbage.

Check ud af Ballys, og check ind på Bills. Vi havde bestemt os for at blive en dag mere, men Ballys havde ikke flere værelser, så vi måtte over på den anden side af vejen. De rige har penge, så selvfølgelig skulle vi da have en opgradering til en suite

En lille morfar gjorde godt.....

Buffet på Le Village på Paris, og en tur i Eiffeltårnet. Hold da op en udsigt ud over hele Vegas, og især når det er mørkt.

Vi fik et et par vandshows ved Bellagio.

Torsdag d. 18. august

Lidt shopping, afslapning ved poolen og frokost ved Vegas bedste sushi sted.

Aften sluttede vi af med at se Phantom. Et noget anderledes stykke en KA. Det var flot, men det var ikke noget for os.

Onsdag d. 17. august

Ca. 28 grader om formiddagen i Vegas, det blev nydt med en gåtur op og ned at Strippen. Billetter til showet KA og Phantom blev købt.

Et par timer ved poolen om eftermiddagen, og lidt tid i spaen efterfølgende, det er livet.....

KA var helt fantastisk, en total fed scene opsætning og musik. Kan klart anbefales.

Tirsdag d. 16. august

Vi sluttede vores tur i LA af med at samle Jimmy op og køre hen for at få morgenmad på Mels Drive in. Vi fik sagt farvel og kørte mod Las Vegas.

Las Vegas mødte os med en voldsom varme, næsten alt for varmt.

Vi opgraderede vores værelse til en suite. Wauw, sikken suite. Præcis som at vade ind i filmen Pretty Woman. Jacuzzi midt i stuen og så på 17. sal, god udsigt. Var helt oppe og køre. Det er nok bare en tøseting......

En lille tur op og ned af Strippen, og aftensmad på Bill´s Steakhouse. En fancy restaurant.

Mandag d. 15. august

Highway 1 op til Malibu beach. Smuk tur, men ikke meget at se deroppe. Vandet var lidt for koldt til os, og efter en time på stranden, begyndte vi at kede os, så vi kørte videre.

Farmers market (et shoppings center) og en KÆMPE skobutik (Pernille er i paradis), og en ordenlig omgang sushi på Crazy Rock´n´sushi igen......

Vi gik en aftentur op og ned af Hollywood blvd. Imponerende med alle de neon skilte og lys.

En meget laaaang dag. Havde meget at tænke på. Vidste at omkring kl. 23 ville jeg få et opkald om jeg stadig havde et job eller ej. Jeg fik lov at blive, men glæden var ikke helt i top, da en del af mine kollegaer ikke skulle være der længere.......

Søndag d. 14. august

Inden vi skulle mødes med Jimmy og Michael, luskede vi lidt rundt i Beverly Hills kvarteret, for at se på ekstrem store og fede huse.

En tur på stranden, Venice Beach. Lidt ligesom hvis Christiania lå ved vandet.

Frokost på Mao´s kitchen, lækker mad.

En køretur op til the Hollywood sign, så jeg kunne få et billede af det. Det er vel noget man skal se, når man er i Hollywood.

Vi sluttede dagen af med fyrene, ved at spise sushi på Crazy Rock´n´sushi. LÆKKERT!!!!

Lørdag d. 13. august

Mange timers flyvning, og vi var endelig fremme. Jeg havde sovet meget af vejen, Jesper havde set film.

Kl. 12.30 lande vi (21.30 dansk tid). Der var ingen gate ledig til os, så det resulterede i at vi sad i flyet endnu en time. 2 timer igennem security og vi var klar til at sætte os ind i vores lejet bil.

Vi kørte direkte hjem til Jimmy, som tog os med til Walk of fame.

Jeg led de første par dage af jetlag, svimmel og kunne ik helt holde mig vågen om aftenen.

Welcome to Hollywood, whats your dream

Fredag d. 12. august

Så er det lige om snart. Puha, 1 mdr. er lang tid. Er du gal et eventyr vi snart begir os ud på

Alt er pakket og vi er klar. Bring it on!!!!!!!